Labels

P.S. Blog visitors interested in K-pop/Korea-related matters:

Thank you for visiting. However, kindly refrain from asking questions through my chatbox, which is dedicated for personal friends ONLY. Any questions, please post it on the relevant blog posts, or at the following link. I'll definitely try my best to help answer your questions ^^
http://musical-bell.blogspot.com/2012/01/faq-everything-and-anything-about-korea.html

Friday, December 5, 2008

不要发脾气!

最近,我渐渐了解自己
别人常说,我是完美主义者
起初我是否认、抗拒的
现在,我却不得不承认
我的的确确是个完美主义者
我注重细节、注重品质、注重过程和结果
常常会为了达到完美而“废寝忘食”
放进很多时间和脑力去做
只可惜,读书的时候缺少了这份执著

就在追求完美的过程中
我希望照着自己的意思和方法去做
做不到预期的效果,我会烦躁、失望
心情会很不好,一直到把事情办妥为止

如果,是和其他人一起合作作事情
往往,我会因为无法达成目标而失落
又或者,因为彼此的处事态度不同,我会郁闷
郁闷久了,我会心急,
甚至会不经意的摆臭脸
朋友,如果我曾经对你摆臭脸
请原谅我……

所以,得时时刻刻提醒自己:
不要要求太高!
不要转牛角尖!
不要摆臭脸!
不要发脾气!

No comments: