Labels

P.S. Blog visitors interested in K-pop/Korea-related matters:

Thank you for visiting. However, kindly refrain from asking questions through my chatbox, which is dedicated for personal friends ONLY. Any questions, please post it on the relevant blog posts, or at the following link. I'll definitely try my best to help answer your questions ^^
http://musical-bell.blogspot.com/2012/01/faq-everything-and-anything-about-korea.html

Tuesday, February 23, 2010

????????????????????????????

还没来新加坡之前,就已经有这种想法了
一来到新加坡念书,这种想法受到证实
可是进了新加坡国大的这两年,我开始质疑、疑惑
怪哉
为什么这里的新加坡人都讲华语的?!!

虽然说我从小讲华语讲到大,
但是突然有新加坡人跟我讲华语的时候,
我竟然会语塞!!!

天啊,
都怪 ACJC 那洋派初院!!
Anglo-Chinese 有“英”没有“华”,
这是公认的事实~
我在那里待了两年,好像被洗了脑似的,
华文大退步,一开口就是英文成章(虽然水准不高,也会语塞)。

进了国大,受到莫大的"culture shock"
Shock 为什么身边的人全部都在讲华语,
Shock 为什么新加坡人都跟我讲华语,
Shock 为什么我却用英语答话!
昏~

× × × × ×

小副题:Sports Club

我自己都觉得怪
我这个运动白痴
做么会在Sports Club里面
可是
我渐渐喜欢上这个大家庭了

No comments: