Labels

P.S. Blog visitors interested in K-pop/Korea-related matters:

Thank you for visiting. However, kindly refrain from asking questions through my chatbox, which is dedicated for personal friends ONLY. Any questions, please post it on the relevant blog posts, or at the following link. I'll definitely try my best to help answer your questions ^^
http://musical-bell.blogspot.com/2012/01/faq-everything-and-anything-about-korea.html

Saturday, October 17, 2009

My Korean Lecturer

我的韩文老师 Ms Chi
教了我们一年
曾经,我不是很喜欢她
因为
她动作很大恨夸张很幼稚
可是久了习惯了
反而喜欢上她那种教学方式
爱上韩文班

曾经,我不是很了解她
现在却开始了解了

是位尽责到一天到晚策划我们课程而完全没有私生活的老师
是位尽责到晚上10点多还在给每一位学生写电邮的老师
是位尽责到几乎每晚扑倒睡在电脑前的老师
是位尽责到放假也不能回韩国探望父母的老师
是位尽责到没有时间吃早餐午餐的老师

曾经,我不以为然
现在却深深被她感动
为她感到难过
看到她越来越忙,肩上的责任和压力越来越多

看了都心酸
从来都没有一位老师是让我感到如此心疼的
有时
更会因为班上学生的不谅解、不合作
为她感到心寒

我唯一能做的
或许就只有把韩文考好
送她张完美的考卷
用最实际的行动支持、鼓励她

No comments: