Labels

P.S. Blog visitors interested in K-pop/Korea-related matters:

Thank you for visiting. However, kindly refrain from asking questions through my chatbox, which is dedicated for personal friends ONLY. Any questions, please post it on the relevant blog posts, or at the following link. I'll definitely try my best to help answer your questions ^^
http://musical-bell.blogspot.com/2012/01/faq-everything-and-anything-about-korea.html

Thursday, August 23, 2007

怪怪的我

我发现自己越来越怪了

 

例子(一)

~我变得过于完美主义~

我以前好像不是这样的

(难道我原本就是很完美主义的吗?)

现在的我,过于注重细节

perfectionist

可我也不喜欢这样的啊!

可是……

 

例子(二) 

~我有双重性格~

在学校,我沉默寡言、孤僻孤僻的

在宿舍,我变得故灵精怪、疯疯癫癫的

就好像在学校压抑太久,回到房间就尽情发泄似的

我知道以前便开始搞自闭了

可现在病情加重了

 

例子(三)

~我不在乎成绩~

以前,我科科追求满分或A

现在,或许是因为书太难读了

我竟然想开、“不想”拿高分了

有或许因为绝望,读起书来渐渐没劲儿了

可以考完时就后悔万分、自责

 

例子(四)

~我迷上Blog了~

不单单是自己写部落格

也喜欢上网看别人写的部落格

最近发现到”某个人”的blog

结果每次上网第一件事便是观光他的blog

有时却觉得自己好像在“偷窥”他人的“隐私”

 

例子(五)

~我厌世~

外表上我奉公守法、遁规蹈矩

可在我内心深处,一只叛逆的妖魔正蠢蠢欲动

想要解放自己,却又胆小怕事

我讨厌这样的自己

更是讨厌世间礼俗

 

我到底怎么了?!!

3 comments:

Samantha said...

Aiya, don\'t worry so much ok? Bei Shi was like you too. She said she was different when she was in sch and in hostel.
 
It could be just a transition, don\'t worry so much, let the things take their own courses.
 
Personally, I believe there are always two different qualities in human. Like one can be introvert and extrovert, it is just how dominant a personality is. If not, if you are only quiet for the whole day, it will be not balancing at all.
 
Whatever it is, I have faith that you will become a better person. Will pray for you.

Samantha said...

By the way, I am Samantha..

yuekling said...

thx sam...cant wait till sept break to cold myself down...
see you soon ya...