Labels

P.S. Blog visitors interested in K-pop/Korea-related matters:

Thank you for visiting. However, kindly refrain from asking questions through my chatbox, which is dedicated for personal friends ONLY. Any questions, please post it on the relevant blog posts, or at the following link. I'll definitely try my best to help answer your questions ^^
http://musical-bell.blogspot.com/2012/01/faq-everything-and-anything-about-korea.html

Thursday, September 2, 2010

CL2102 Chinese Phonetics

想拿华文想很久了
足足两年
现在终于鼓起勇气
也终于塞得进我时间表
所以这学期拿了这科《汉语语音学》

一班就二三十个人
一星期2小时讲义
两星期一次2小时的辅导课
挺轻松的

其实上这堂课
我是自卑的
因为

绝大部分的同学都是中国人呀
不是中国人的话
就是主修汉语的新加坡人
我呢
是已经3年没碰华文了的呀!!

上了第一堂讲义课后
算是松了口气
因为
我听得懂老师在讲什么耶~
呵……

其实感觉是挺奇怪的
因为我已经3年没有上华文课了
这次还是个中国人讲师
老师说话的速度我还跟得上
(表示我的华文听力没退步)
可是
记笔记时就很吃力了
很多字都忘了怎么写
像“震动/振动”、“分析”这种简单的词
明明就会的
但就在快下笔的那一瞬间
脑海里的那个字
就突然不见掉
变得隐隐约约
只记得它的样子形状
好不容易想了半天才终于写得出
像一些比较学术性的词
像“耳鼓”、“圆展”、“浊音”什么的
不是不会
看得懂、不难
可哪里写得出啊

单是记笔记
都不知道死了多少脑细胞

其实
人家报纸上礼拜有专题

因为电子时代的关系
近代年轻人都很少书写
导致写不出汉字

芸好像有建议我用写的来写blog对吧
真的得试试写日记了

好了
别打岔,我接着说

语音学
就是学语音咯

学各式各样的发音
学用国际音标
在班上
就跟着老师“咿咿呀呀”的发音
呵呵
很好笑的
还好我学过韩文
接触过的发音比较多一点点
才不至于那么笨


有些音
还真是没听过
还发过
也很难发出来咧


今天上第一堂辅导课
人数就10个人左右
也是跟着老师咿咿呀呀的发音

我的自卑感又来了
还真是多中国人和主修汉语的
我是唯一一个不是中国人,也不是主修汉语的
纯粹是来玩的那个
哈!

但是想想嘛
我自卑什么啊

不是中国人
不是主修汉语的
我都和你平起平坐拿CL2102咧
哈哈~
是该自豪的吧
哈!

今天辅导课嘛
很很很很很充实
(或许是因为life science没什么辅导课的关系)
感觉上
考试会考什么
该怎么回答
老师都在一步一步的教
这样来看
很容易score啊

可容易归容易
每个人都score的话
就难拿A了


管它的
我是来玩的呗

渐渐的
我越来越喜欢这门课了
喜欢的程度
远远多过life science modules
直逼韩文课
(韩文课,是越来越难了呀,唉……)

怪哉
我当年干嘛不主修汉语啊!!!
life sciences总是读不好
我比较像是arts的料咧
呵……

4 comments:

Kaithlynn said...

hi, i'm also not majoring in Chinese but is interested in taking up this module but I'm afraid I might not be able to score. May i know how you scored for this module?

Yuekling said...

hi, i think it’s a easy-to-pass module, but not easy to score unless your strength is in phonetics and pinyin. i actually thought i did well in the test, but got a B+.. good luck!

Kaithlynn said...

hi, thanks for your reply, may I know what was the grading breakdown? is there like an oral part and class participation as well?

Yuekling said...

if i rmb correctly, there’s a group project with written report. but it’s been a few years since i took the module, so you might want to check with the school for syllabus.