Labels

P.S. Blog visitors interested in K-pop/Korea-related matters:

Thank you for visiting. However, kindly refrain from asking questions through my chatbox, which is dedicated for personal friends ONLY. Any questions, please post it on the relevant blog posts, or at the following link. I'll definitely try my best to help answer your questions ^^
http://musical-bell.blogspot.com/2012/01/faq-everything-and-anything-about-korea.html

Saturday, August 26, 2006

生活写生 ~ 晨


“铃!!”

 

刺耳的闹钟铃声,划破原本一片死寂的黑暗。

 

我连弹带跳地坐了起来,双手往前一伸,“啪”,给那可恶的闹钟一记重重的巴掌。四周又恢复肃静,但我的睡意早已被那该死的铃声驱散了。深吸一口气,又缓缓地吐出,企图安抚心中那刚被吓醒后的余震。真的,每天早上,我就是这样被吓醒的。我甚至对那四四方方、布满齿轮、螺丝的怪物感到一丝丝的恐惧感。我害怕睡觉,因为害怕会被吓醒。

 

不仅如此,我讨厌早晨,因为除了被吓醒,还得被气,气自己总要和时间赛跑。洗脸、刷牙、换校服、装水,这是多烦人又累人的生活方程式阿!

 

“一日之计在于晨”。如此不如意的起点,一天下来的路程哪还会顺心阿?

   

 

~210806~

 

 

No comments: